vrijdag 12 januari 2024

Taboe.

Ik wil dit schrijven vanuit de ervaring die ik heb gehad en mij als rebel had gedragen, omdat ik iets voelde wat niet klopte, in al het verzet wat ik liet zien en onbewust mijn eigen taal had willen spreken.Maar durfde dat niet te doen, omdat het taboe wat ik ervaarde, mij overnam en dan vaak mijn verlamming voelde en vanuit een angst niet durfde te vertellen , wat ik eindelijk zag, om in mijn eigen taal te kunnen schrijven.Er liggen vele taboes te wachten in een sfeer ,waar de verlamming van ontvouwen  kan worden gezien.Als men niet durf te luisteren naar zichzelf en daar een dik taboe op ligt en blijkbaar weg was gelegd voor de gekken.Maar in feite is het andersom en hebben de zogenaamde gekken groot gelijk, om te durven luisteren naar eigen stem en waarschijnlijk onbewust hebben geweten dat het spreken met jezelf de rust verzorgd in de verwarring van de ander. Die vaak voor de onrust zorgt en niet kunnen bekennen dat het spreken met jezelf iets kan uitleggen, waar een ander niets van weet en ook alleen aan jezelf is uit te leggen.Er zijn vele taboes waarin de eigen waarde blijkbaar niet meer telt ,dan alleen je te moeten aanpassen in wat een ander verteld.
Een taboe doorbreken is de eerste stap, om te gaan voelen wat je eigen stem je brengt.Maar zelfs als je dat kunnen, dan nog is het heel belangrijk om te luisteren in wat je zegt en laat leiden in wat er komt.Ook ligt er een taboe, waarin je jezelf kunt zien, om te bemerken dat het houden van wie je bent, daar plaatjes zijn op- geplakt, zoals een narcisme of een arrogantie of een overdreven gedoe en jezelf belangrijker maakt dan de ander.Terwijl het recht om dat te doen, ligt klaar om dit taboe te kunnen doorbreken in het luisteren naar jezelf.Het taboe waarin vele leven,waar de angst van eigen bestaan, door een opvoeding of een onderwijzen, jou taal nooit heeft mogen bestaan.Zelfs jou eigen klank niet heb mogen horen,en daar een taboe toen is geboren en  daarin te veel heb geluisterd naar de ander,waarin het taboe nog groter werd in het ervaren van jezelf.
Een taboe doorbreken vraagt om moed en overtuiging, dat het recht wat een ieder heeft, zich om kan buigen naar jezelf, waar je eigen ondervinden totaal mag zijn, in het ervaren dat wanneer je spreekt kunt luisteren naar eigen stem en daardoor iets doorbreekt en als een verrassing kan gaan vloeien in de taal die je nu leest.Omdat ik heb geleerd om eindelijk te durven luisteren naar mijn eigen stem en iedere dag mij liet ontvouwen, dat door het spreken met mijzelf mijn taal is gaan ontvouwen, zonder nog een taboe te hoeven voelen, zoals ik vroeger deed en mijn leven daarin terug heb  kunnen pakken.Mijn eigen regie in klank en taal heb kunnen zetten en zal blijven doen,zolang er taboes liggen te wachten in het leed wat men zichzelf aan kan doen.Ik kan niets voor een ander doen,dan alleen te vertellen wat het met mij heeft gedaan ,in het ontluiken van mijn taal,in het vinden van mijn eigen liefde,in het luisteren naar mijn eigen stem ,in het ondervinden, dat vanaf dat ik schrijf ,mij steeds gelukkiger kan voelen en alle taboes die ik heb gevoeld heb doorbroken door te gaan luisteren wat ik mijzelf heb te vertellen.
En dat was voor vandaag mijn ontmoetten met mijzelf en in liefde deel op mijn blog,zodat er een taboe kan worden doorbroken en kan gaan spreken met jezelf.

Geen opmerkingen:

Lichaamstaal.

Ik spreek nu met een zachte klank vanuit mijn volwassen leven,waar het kind de aandacht kreeg  , waarin ik kon voelen,hoe belangrijk mijn de...